KR8 בלוג > עיצוב > טיפים לעיצוב נכון לבית

טיפים לעיצוב נכון לבית

טיפים לעיצוב נכון לבית

עיצוב

עיצוב נכון של הבית נובע בראש ובראשונה מעיצוב המתאים לדיירי הבית. העיצוב צריך להיות יפה ואלגנטי אך חשוב מכך, צריך שהוא יהיה מתאים לדיירי הבית, הרי הם השוהים המרכזיים בו. עיצוב נכון יהיה עיצוב אשר דיירי הבית בחרו בו להנעים את זמנם בביתם. צבעים ואלמנטים חוזרים ברחבי הבית יעזרו לתחושת ההמשכיות של העיצוב בו. בכתבה הבאה יינתנו דגשים לתכנון נכון ומדוייק של כל אזור בבית על פי מיקום ופריטים.

עיצוב נכון של הבית נובע בראש ובראשונה מעיצוב המתאים לדיירי הבית. העיצוב צריך להיות יפה ואלגנטי אך חשוב מכך, צריך שהוא יהיה מתאים לדיירי הבית, הרי הם השוהים המרכזיים בו. עיצוב נכון יהיה עיצוב אשר דיירי הבית בחרו בו להנעים את זמנם בביתם. צבעים ואלמנטים חוזרים ברחבי הבית יעזרו לתחושת ההמשכיות של העיצוב בו.

תחום עיצוב הפנים תופס תאוצה בארצנו לאחרונה. עם השנים עלתה המודעות לתכנון מראש של עיצוב הבית גם בבנייתו וגם בקניית הפריטים בו לפני העיצוב המעשי. בניגוד לתפיסת ימים עברו היום יותר ברור כי עיצוב הפנים לא כולל רק את חדרי המגורים כמו הסלון או חדר השינה, כיום הוא כולל את מיקומם של כל הפריטים בבית, בניית המקלחון וצורתו, סוגם של מעקות זכוכית למדרגות, סוג חיפוי הקיר במטבח ובמקלחת ואפילו מיקומם של השטיחים בבית. תחום זה טומן בחובו החלטות מהותיות כמו מיקום קירות ודלתות הבית, התאמת גופי התאורה השונים בחלל ומיקום מערכת מיזוג האוויר.

עיצוב יוקרתי – לא רק לעשירים

בעיצוב המשכיות היא שם המשחק בחומרים איתם בחרתם לעבוד, בין אם בחרתם בזכוכית, נירוסטה או עץ, תמיד יש לשים דגש על כך שהאלמנט יופיע בכל הבית בהמשכיות. מעיצוב המטבח, דרך חדרי השינה ועד לחדר הרחצה והשירותים בבית, עיצוב ברעיון אחיד יהפוך את הבית למיוחד ויעניק לו מראה יוקרתי. ההמשכיות צריכה לבוא לידי ביטוי גם בגופי התאורה. אלו צריכים להיות מתאימים האחד לשני ולחומרים הנמצאים בחלל.

כאשר שמים את מבטחנו במעצב פנים איכותי, הוא ידע לעצב בהתאם לביתו למחיר אותו הגדרנו מראש. אפשר להגיע לעיצוב פנים מרשים ויוקרתי גם בשימוש בפרטים הקיימים בבית. בעיצוב טוב האלוהים הוא בפרטים הקטנים, קניה של מספר פריטים קטנים בעלי נוכחות שבעלי הבית אוהבים ומתחברים אליהם יכולה לשדרג את הבית פלאים ולתת לו ייחודיות. עיצוב יוקרתי ניתן להשיג גם דרך עיצוב מחדש או תוספת לחדרים פחות בולטים בבית כמו חדר הרחצה או המטבח. שילוב של מעקות זכוכית, חיפוי קיר במטבח או חיפוי זכוכית במקלחת נחשבים זולים יחסית ויקנו לבית מראה יוקרתי ויפה.

שילוב מעקות זכוכית בעיצוב הבית

תכנון אדריכלי מתקדם וסגנון עשיר שהתפתח בארץ בשנים האחרונות הביא לידי ביטוי את הפריטים הקטנים והבנאליים, כגון מעקות הזכוכית. מעקות אלו הם פריט עיצובי נוסף אשר משדרג את המדרגות בבית. היות ומעקות אלו עשויים מחומר מיוחד, יפה למראה וחסר צבע ברוב המקרים הם משתלבים כמעט בכל צבע ובכל חומר. מעקה הזכוכית הוא פריט שנחשב זול יחסית אך מעקה כזה ירים את הרמה העיצובית של המקום בו הוא נמצא. משפחה בעלת בריכה וילדים קטנים תבחר לשים את מעקה הזכוכית סביב הבריכה, דבר אשר לא יכער את הבריכה המעוצבת, אך גם ימנע מהילדים ליפול אליה. מעקות זכוכית מתאימות גם סביב אמבטיה או בחדר הרחצה, תחזוקתם הכמעט אפסית וניקיונם הקל מקל על ניקיון חדר הרחצה כולו. שילובם של מעקות זכוכית במקלחון הוא ייחודי והופך אפילו מקלחון או אמבטיה פשוטה ליפים למראה ובעלי ערך עיצובי נוסף .

פרט למעקה הזכוכית, השימוש בזכוכית נעשה שכיח יותר בבתים רבים וכיום קיימות עבודות זכוכית רבות אשר נותנות מענה לעיצוב הבית. שילוב חיפוי זכוכית בקיר המטבח או שילובה במקלחונים נהפך שכיח יותר והם הופכים את החלל בו הם נמצאים ליפה יותר למראה. שילוב חומר מהותי כמו זכוכית במספר מקומות בבית ישדרג את העיצוב ואפילו בשיפוץ קטן או בהוספה של מספר פריטים מחומר הזכוכית מראה הבית יהפוך יוקרתי מאוד.

עיצוב נוספים

KR8 בלוג